En söndag i Alperna är rätt okej

Haft en underbar dag i backarna i Les Contamines i Frankrike med Helle, Juan och Lars Bo (Numera Lasse-Bosse eftersom jag hela tiden glömmer att han inte bara heter Lars utan Lars Bo). Vi hade iaf kanonbra väder och en mycket trevlig dag. Nu är jag dock så otroligt trött att det kan vara sängen som väntar. Nästan iaf. Livet här nere fortsätter att vara fantastiskt. Det är så härligt att kunna åka till Alperna bara över dagen. Eller som igår då jag satt i shorts och linne ute på taket (bor i en takvåning och det finns inte någon balkong, men väl en platt yta precis utanför fönstrena där man kan sitta och ha det gott). Ikväll när vi kom tillbaka till Genève regnade det dock, så vi får väl nöja oss med veckans försmak på vår.

Andra veckan av Rådet börjar imorgon. Denna vecka präglas mest av att specialrapportörer presenterar sina rapporter, men även lite informella diskussioner kring institutionsbyggandet. Ser framemot mycket jobb men många spännande stunder och situationer också. Darfur fortsätter vara på tapeten och det ska bli intressant att följa vad som händer i den frågan. Förstår om allt det här låter konstigt för er där hemma. Det var så mycket som var nytt för mig när jag kom hit också, dessutom en massa saker jag inte alls har koll på. Men jag har lärt mig så otroligt mycket och jag är verkligen glad över att ha fått den här möjligheten. Svårt att tänka mig en bättre praktikplats.

104197-41
Helle (Danmark), Juan (Spanien) och Lars Bo (Danmark)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback