Sista dagen på jobbet

Jag skulle egentligen göra min sista dag på jobbet igår. Och bara komma och städa ur idag. Istället jobbade jag 10.5 timmar. Vardagsmat här nere Men nu är kontoret städat - alla rapporter skrivna och överlämnade till min handledare - alla papper kastade eller sorterade och så har jag spammat min handledare totalt med saker jag kom på att han behöver veta - saker praktikanterna kan ha nytta av - saker som måste göras och saker att tänka på. Ibland funderar jag på om jag agerar extramamma, personlig sekreterare eller praktikant. Tror det är jag som tagit alla roller.

Var uppe före tuppen i morse. Iaf kändes det så när klockan ringde 6.30 å jag lämnade FN först 00.30 i natt. Det här med multiförhandlingar är intressant och totalt ineffektivt. Men nu har jag iaf varit med och sett hur det går till -  så mycket en liten praktikant nu får vara med och se. Under både gårdagen och dagen har det mest handlat om väntan och väntan och så lite mera väntan. Men nu har jag varit med när historia skrivits och kanske, kanske kan jag ha något att berätta för barnbarnen.

Bakade och lämnade på jobbet, fick beröm av ambassadören på morgonmötet. Det var trevligt. Hon konstaterade att jag inte skulle tro att hon inte sett att jag har slitit hårt. Sen sa hon att hon hoppades att jag inte hade blivit alltför cynisk efter gårdagens förhandlingar. Min cynism grundar sig nog snarare på hela min vistelse här. I eftermiddags skulle vi haft en liten hejdå-drink för mig med mina MR-kollegor hos Hilde. Men det blev inte ngt med det för det blev efter många förhandlingar (trots uppfattningen vid midnatt att vi hade nått konsensus) plenarmöte igen. Så det blir istället en lunch med gänget imorgon. Ser framemot att ha en sista stund med mina kollegor. Dessutom har jag varit duktig och gjort lite presenter och rimmat.

Imorgon är min sista dag här i Genève. Å jag har mer än fullspäckat schema. Men känner mig riktigt tillfreds med tanken på att börja mitt liv i Sverige igen. Jag har varit med om så mycket, fått lära mig så mycket och träffat så många spännande människor - men nu är det dags att ta tag i nya vardagen. För jag ska förmodligen flytta ihop med Johan i Sthlm i sommar. Å nästa kapitel i livet ska skrivas.

Jag är glad. Jag är nöjd - och snudd på lycklig. Det är inte dåligt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej vännen! Du har ju verkligen fått uppleva hur mkt som helst under tiden du varit i Genéve. Måste varit otroligt lärorikt och roligt även om dagarna verkar ha varit superlånga. Skönt att du trots allt det ändå är tillfreds med att åka hem igen, själv har jag alltid svårt för det. Vore jättekul att ses om du kommer hem, självklart måste vi höras!! Njut av sista dagen nu och ta hand om dig! Massa kramar Malin

2007-06-19 @ 23:03:15
Postat av: Mamman

Skönt att höra att du är glad, nöjd o snudd på lycklig trots att du skall lämna din underbara praktikplats. Sverige är allt väldigt bra också.Det blir nog bra i Stockholm ska du få se. Men först välkommen till Högsäter eftersom du bestämt dig för att ta vägen om din mor o far.Förhoppningsvis kommer Olov o Sofia på samma gång så hela familjen blir samlad till midsommar.Jättekul! Välkommen hem Emma!

2007-06-20 @ 20:35:56
Postat av: Asa

Hej emmis!!!fan va haftiga saker du far uppleva. Och va kul att va hemma pa midsommar...eller? Sjalv ska jag oxa fira midsommar med Louise (svensk som oxa ar har i Cali), en svensk kompis till henne och formodligen en massa colombianer. Far val se hur det blir, formodligen inte det samma, men lite sill och snaps blir det iaf. Ha det gott! Kram kram

2007-06-21 @ 16:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback