Osäkert

Just nu är allt i mitt liv väldigt osäkert. Och med osäkerhet kommer frågorna och ovissheten bearbetar hjärnan till max eftersom allt måste analyseras en extra gång. Om jag gör så här - vad får det för konsekvenser? Jag brukar vara en förhållandevis rationell varelse; jag brukar analysera situationer och konkludera om de kommer bli okej eller inte. Varför jag då misslyckades så fatalt denna gång är för mig fortfarande en fråga.

Jag har landat från Genève. Jag har landat hårt. Mitt liv här hemma är ett smärre kaos. Min hjärna och mitt hjärta är som vanligt inte kompatibla, jag ska dela boende med mitt ex som jag inte längre har något gemensamt med, jag ska bo på en madrass på golvet i ett hem som tidigare var mitt men som nu inte ens har bestick i köket, jag har mitt boende på tre olika ställen och kan inte längre erinra mig om var jag har mina saker någonstans. Jag ska hämta alla mina saker som ligger och skräpar i M´s lägenhet så han slipper dem och lämna tillbaka hans nyckel, jag ska flytta ut mina grejer från mitt rum i Sthlm till ett förhoppningsvis snart befintligt boende. Jag har lämnat allt det som de senaste månaderna varit mitt liv, min trygghet, min tillvaro bakom mig och ska nu komma tillbaka till ett icke-liv som måste byggas upp från grunden igen. Kan det då vara okej att känna en smula ovisshet?

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag förstår dig

2007-06-29 @ 14:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback