En lärorik vecka

Det är bara 2 veckor kvar av min praktik här nere och jag har faktiskt lärt mig en massa nya saker denna vecka. Främst handlar det väl kanske om att jag har fått se nya ämnesområden och fått ta en massa ansvar, men det är också otroligt roligt och förmodligen också väldigt utvecklande.

Imorgon eftermiddag kommer jag åter att få lämna över ansvaret jag haft under de här två veckorna, men känna mig rätt nöjd med att jag hållit huvudet kallt även när det varit stressigt och lite utmanande situationer. Det där med stress är verkligen intressant. Människor reagerar så olika när de blir utsatta för stress.

Sen har det också kommit en ny praktikant som jag får ta hand om. Plötsligt inser man då hur mycket man faktiskt lärt sig under de månader man varit här. Jag vet också att jag funderade så mycket i början på hur allt fungerade, hade tusen frågor och fullkomligt pressade in ny information varje dag tills hjärnan inte längre kunde absorbera mer. Å först när man träffar på folk med den känslan inser jag hur mycket jag faktiskt fått lära mig och se under min tid här. Kanske börjar jag bli lite sentimental, men å andra sidan är väl också det ett uttryck för att jag har trivts så otroligt bra.

Så nu är mitt närmaste projekt att ro i land alla de små projekt jag startat med, hjälpa de nya praktikanterna så de kommer in i allt så fort som möjligt, gå på några mottagningar denna vecka för att min sista vecka springa lite parallellt mellan två stora konferenser (ILO:s konferens och MR-rådets 5:e möte).

Vila? Det ska jag göra de två sista veckorna i juli.

Kommentarer
Postat av: SysterYster

Hej hopp Lillstrumpa!
Klart att du har lärt dig en himla massa saker där nere.. o
snart kommer vi o kollar hur allt funkar.. :)
Spännande match igår med ett gott sjukt slut..
Nu är det damhandboll från Agnebergshallen.. Sverige-Rumänien, Em-kval tror jag att det är. Och så har jag lite pm-skrivning såklart. Inte en dag utan det.. :)
Ha det gott Systra mi!
Kram

2007-06-03 @ 15:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback