Varför bloggar du?

Den frågan fick jag idag utan att ge något vettigt svar. Det är inte så att jag inte har funderat på svaret tidigare, det är snarare så att jag inte är så säker på svaret längre. Kanske är det för att jag inte har samma stora behov av att vara privat längre. Kanske är det för att få fortsätta vara privat på det viset att jag åtminstone slipper att förklara hur jag känner och tänker för mina vänner och bekanta. Är jag glad syns det i min blogg. Är jag låg syns det i min blogg. På det sättet slipper jag undan de jobbiga diskussionerna. Eller för att roa min omgivning. Eller för att slippa skriva 100 mail och berätta om hur jag har det när jag är borta. Eller för att jag har ett behov av att uttrycka mig om allt och inget. Eller för att det ibland bara är roligt. Eller...

När jag började blogga för ungefär ett år sedan hade jag en liten diskussion med mig själv om möjligheten att vara personlig men inte privat. Jag är inte helt övertygad om att jag fått någon klarhet alls i den frågan.

De senaste gånger jag varit ute och sprungit har jag lyssnat mig sönder och samman på en av Counting Crows alla versioner på Round here. Hur kan en låt bli så sjukt bra?

Kommentarer
Postat av: eli

hur går det med den "nya" musiken? Är du fast i hans underbara röst än? Syftar på chris cornell.

Postat av: Emma

Eli>> Jag är riktigt insnöad. Är nästan mest förtjust i Wide awake men de är ju alla bra. Tackar ödmjukast för att du introducerade mig!

2007-07-11 @ 14:51:52
Postat av: Asa

Hej emmis!!! Sitter pa internetcafe och vantar pa att tiden ska ga. Ikvall kommer Martin och foraldrarna. Egentligen sa skulle de kommit igar, men inte helt ovantat sa fastnade Martin i Tullen pga sitt lite kriminella utseende, sa de missade planet :-(. Men men idag ska de komma iallafall. Nu har jag uppdaterat mig pa din blogg och forstar att det ar dax att komma hem. Vi har mycket att uppdatera varandra om. Och visst ar det for jakligt att vi aldrig lyckats tajma vara singel liv ;-). Hur som helst sa blev jag glad nar jag laste din blogg, inte for att du har en oviss period givetvis,utan for att jag blev pamind om hur mycket jag saknar er dar hemma. Visst kommer det bli tufft att lamna Cali och alla kompisar pa lordag, men kanns lattare nar jag vet vad jag kommer hem till :-). Forresten sa kan du skriva upp i den kalender at jag kommer hem 11 Augusti och da ska vi hitta pa nagot kul! Puss och Kram fran ett stekhett Cali

2007-07-11 @ 22:58:12
Postat av: Malin

Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig, trots allt som verkar ha hänt. Alltid jobbigt med förändringar, speciellt om man inte är beredd på dem. Men det brukar lösa sig till slut om man får se allt man är med om som en erfarenhet som gör en starkare i slutändan. Och varför man bloggar, väldigt bra fråga egentligen, kanske som du skriver för att slippa många diskussioner eller helt enkelt för att man tror att folk faktiskt är intresserade av ens liv!?? Iaf tycker jag det är lite roligt och så kan man få ut sånt man kanske inte annars skulle få ut. Livet hemma är helt okej även om jag jobbar hur mkt som helst, eller jobbar, det kan iofs diskuteras just nu. Har inget alls att göra för tillfället. Så skriver här och går igenom grejer inför praktiken i höst. Ganska soft. Annars är det helt okej så, men inget jag tror jag vill syssla med sen, är ingen kontorsmänniska. Livet i Dalsland är ju väldigt lugnt, lite för lugnt så tur jag jobbar mkt kanske. Men det tråkiga är ju att när det väl händer nåt, händer allt samtidigt. Skulle va jättekul att komma på reunionen men får se om jag kan, vi tänkte nämligen ha vår årliga kräftskiva då, men kanske kan komma ifrån en stund iaf. Va ju jättemkt roligt folk som skulle va med. Och vill så gärna träffa dig igen. Annars får jag komma en tur till Stockholm i höst, har ju många jag känner där nu. Nu blev det värsta mailet, men som sagt, har mkt ledig tid. Iaf så är det snart lunch nu, pannkakor- mums! Ta hand om dig tjejen så hörs vi snart! Massa kramar

2007-07-12 @ 11:34:47
Postat av: Malin

Glömde ju fråga va det var för jobb har nu? Är det posten som gäller iår med? Finns det föresten nån adress man kan nå dig på i nuläget? Kram igen

2007-07-12 @ 11:37:48
Postat av: Malin

Haha ojojoj va bra jag skriver ser jag, verkligen korrekt svenska... Ännu en dag som verkar bli väldigt seg, klockan är bara åtta och vet inte alls vad jag ska göra under dagen. Hoppas de kommer på nåt snart!! Ha en toppendag och helg vännen och ta hand om dig! Kramar

2007-07-13 @ 08:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback