Avslut

Det sägs att det är bra med avslut, att de är bra för att man lättare kan bearbeta saker och ting. Idag är jag inte övertygad. Inte alls. Ett avslut innebär något definitivt eller åtminstone ett försök till att vara definitiv. Kanske tror jag att Ebbot inte är kvar men kunde ändå inte låta bli att lätta lite på persiennerna och titta på fönstret, kunde inte låta bli att titta på bilderna som jag en gång gav bort och kunde inte låta bli att känna att även om Ebbot kan försvinna dröjer det till Mebb gör det. Å kunde inte låta bli att sätta i en ny soppåse.

Dessutom kan jag inte låta bli att tänka på Lisa Nilssons Himlen runt hörnet och den där oktoberkvällen jag satt och tänkte att den här stunden kommer jag minnas länge, länge - kanske för evigt. Det är de små stunderna som gör livet. Och de små stunderna som försvårar avsluten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback