Twilight

Vissa stunder i livet kopplar vi till vissa låtar. Just nu görs reklam om detta. Tror det handlar om någon mobil eller liknande. Låt bla bla fick henne att ringa till honom osv.  Reklamen i sig är rätt trist, men det där med låtval är mer intressant. Lyssnar just nu på en låt jag lyssnade på vid ett väldigt specieltt tillfälle.

Han sa till mig att fundera över musiken, att man bör passa sig för sånt. För musik kopplar man samman med ögonblick och det är inte säkert jag ville minnas detta ögonblicket. Eller snarare så att jag kanske inte ville tänka tillbaka på det ögonblicket när jag hörde musiken igen. Jag sa att det inte spelade någon roll, jag skulle inte ha någon dålig relation till musiken. Det var en tragisk stund, inte en dålig stund.

Ändå kommer stunden lite tillbaka när jag hör låten, texten är så vacker och så otroligt beskrivande. Kanske var det om sånt jag då inte förstod. Sammanhanget förstår jag kanske fortfarande inte. Men orden är mina, trots att de är tagna ur Twilight (Vanessa Carlton).

And I will never see the sky the same way and
I will learn to say good-bye to yesterday and
I will never cease to fly if held down

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback