Söndag

Helt sjukt det känns det här. Ja, att vara ledig på en söndag och faktiskt inte ha något speciellt att göra. För just nu är det precis så det är. Här i Genève är allt stängt på söndagar, t.om mataffärer så man kan inte göra mkt mer än att vara ledig och ta det lugnt. Minns inte när jag senaste gjorde det. Vet iofs inte om jag är så vidare bra på det heller,men jag ska väl lära mig under våren hoppas jag :)

Till min räddning har jag oxå funnit det kära FNAC som vi var en del på i Spanien. Där finns nämligen GG, Grey´s Anatomy och en massa andra serier, så jag ska nog kanske klara mitt seriebehov även här nere. Köpte faktiskt halva säsong 2 av Vänner igår eftersom de reade ut de gamla. Tanken är mest att jag ska hitta olika vägar att lära mig franska på, så varför inte göra det på ngt skojigt sätt?

Klockan är bara dag och jag har varit på långpromenix, tvättat, lagat lunch och fixat och donat. Tänk vad mycket man faktiskt kan hinna med när man tvingas vara ledig en hel dag. Fantastiskt!

Fantastiskt är också området jag bor i. Promenerade en bit längs sjön förut som omges av höga berg. Otroligt vackert. Sen att området jag bor i tillhör gräddan av staden fick jag se förut då det verkade som mer eller mindre alla längs vattnet hade mur, grind och porttelefon för att komma in, och även ett gäng som hade egna bitar av sjökanten till sitt förfogande. Inte illa. Kan dock poängtera att jag bor inneboende i en lägenhet i området så jag har inte porttelefon å sånt :) Istället ska jag gå å stryka mina skjortor tills jobbveckan och plugga franska. Det är jag i stort behov av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback