Rundgång i hjärnan och språksvårigheter (?)

Vaknade i morse av att jag drömde om jobbet. Är väl så när det är mkt att ha i tankarna kanske.

Första dagen jag åkte bussen till jobbet insåg jag inte att man inte betalar till chauffören utan i en maskin längre bak i bussen. Chauffören sa ngt om att det var okej ändå så jag gick å satte mig utan att betala. Två stopp senare går det på 4 uniformerade kontrollanter och jag började känna mig lite stressad... Det visade sig dock att maskinen var trasig så man ändå inte kunde få ut ngn biljett. Snacka om tur. Jag hade nog iofs försökt skylla på språket, men ändå. Vissa saker är universella. Som kontrollanter t.ex :)

I övrigt när det gäller språksvårigheterna har jag klarat mig ganska bra. Förutom att jag var snål och skulle ta det billigaste alternativet i fotoautomaten när jag tvingades ta kort till månadskortet till bussen och kom ut med ett enda stort kort istället för 4 små. Ganska onödigt att vara tvungen att ta om och lägga ut mer pengar på det än om jag varit smart från början...
Skulle oxå köpa O´boy med ett resultat jag inte vet vad jag ska säga om. Det smakar lite åt det hållet, i blandning med vetekli. Det stod att det var en massa vitaminer i, så det kanske är ngt bra iaf.

Ska hålla er uppdaterade om mina dumheter, vet att ni gillar sånt hemma :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha dumheter är alltid kul att höra om, själv kommer jag nog snart slå rekord i glömska... Skulle handla 2 saker till taco-middag ikväll + lite annat till mig själv, tror du inte jag glömde den ena!? Hopplös... Kul iaf att höra hur det går för dig och att språket fungerar bra. Ta hand om dig och jag väntar med spänning på nästa uppdatering!! Kramar Malin

2007-01-26 @ 16:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback