FN

Idag har jag gjort första dagen på jobbet. Känns som om jag hunnit med hur mkt som helst på hur kort tid som helst. Har bara varit i Genève i dryga 24 timmar men känner mig nästan som hemma. Eller inte... - det var en klar överdrift!

Idag har jag fått eget kontor, dator och telefon och egen mobil. Känns stort. Vad som kanske var större egentligen var att ha varit på Palais des Nations med min handledare och varit på möte. Första dagen redan. Det var inte så speciellt spännande i sig, men däremot hur möten går till var kul att få uppleva. Man får alltså sitta med en såndär liten hörapparat-aktig ful sak på örat och alla sitter vid långa bord med landets namnskylt framför sig. Vill man säga något i en fråga, ställer man skylten på högkant och inväntar klartecken. I övrigt kan också sägas att folk sitter och pratar i mobiltelefon och springer ut och in från mötet hela tiden. Inte världens ordning alltså. Men skoj att kastas in i hetluften.

Alla på representationen verkar vara så otroligt vänliga och jag fick höra många gånger idag att jag var efterlängtad eftersom de är lite dåligt bemannade så det kommer nog bli en otroligt spännande vår. Imorgon ska jag nog försöka plugga mig in lite mer på saker och ting och eventuellt gå på ett möte igen. Det är riktigt spännande att vara här!

Bor hos ett jättegulligt par som igår kom och hämtade mig på flygplatsen, bjöd på mat igår kväll, bakade bröd i natt så jag fick färskt bröd till frukost och ikväll stod mat på bordet när jag kom hem sent. Då firade de ändå bröllopsdag också. De är verkligen kanongulliga. Så mina 5 veckor här blir nog riktigt trevliga. Har egen dusch och handfat i ett rum innanför mitt rum, så här är lyx på hög nivå :)

Nu är det dags för sängen, är sjukt trött efter en mycket lång, men mycket lovande första dag på jobbet.

Kommentarer
Postat av: Johan

Ja, det låter som att du har det hur bra som helst! Människor som det där paret du bor hos trodde jag inte fanns. Har det lite körigt, men ska uppdatera om allt och inget snart.

Njut!

2007-01-23 @ 22:14:12
Postat av: Malin

Hej vännen! Låter ju verkligen toppen! Va roligt att du trivs redan och att det verkar bra. Eget kontor och grejer, inte illa hörru... Och din tillfälliga bostad verkar ju jättemysig. Hoppas det fortsätter. Här är det snö och kallt ännu och min närmsta utmaning är spinning kl. 07.00 imorgon bitti, puh... Annars flyter allt på som vanligt... Massor att göra med andra ord. Men snart dags för sängen här med så man orkar upp. Ta hand om dig! Kramar från Malin

2007-01-23 @ 22:18:34
Postat av: Åsa

Hej! Skönt att höra att allt e bra! Ja e uppe tidigt idag, kunde inte sova (konstigt va?) Antar att det blir lite pusslande. Kram

2007-01-24 @ 08:35:40
Postat av: Andreas(Målarn)

Hej!!
Ja det lårter ju helt toppen ju. Så jäkla avundsjuk på dig:). Jo om du kommer till Val d´isere så kan du höra av dig på mitt svenska nr.
Har du hört att Åsa har fått erbjudande om att åka till Peking å jobba. Hon frågade vad jag tyckte hon skulle göra. Du kan ju gissa vad jag svarade....KLART DU SKA!!!. Men jag bad henne kontakta dig angående det. Jag vet inte riktigt fall man kan lite på mitt omdömme:). Hoppas du har det bra å att vi ses i de sköna Alperna snart. Sköt om dig. Kram!

2007-01-24 @ 08:55:23
Postat av: SysterYster

Härligt tjejen!

Somnade 21.30 igår o var därför inte pratbra på msn.. Skolan har ju börjat igen o det är slitsamt. :) Skönt att höra att du har det bra, både på jobbet och att boendet verkar fungera fint.
Igår var vi ute o åkte skidor för första gången. Hela 5km. Vi får nog ut imorgon igen. Men jag har lite träningsvärk. Vet inte om det kommer från skidåkningen eller de 2 timmar som vi hade skridskolektion i skolan. Jeje, idag är det 3h friidrott som gäller..

Ha det gott Lillstrumpa och sköt om dig!

kram

2007-01-24 @ 09:11:54
Postat av: Helena

Hej sweety!
Vad skönt att höra att allt gått bra och att du hittat bra boende:)
Lycka till med resten av veckan så får vi höras av mer i helgen.

Massor av kramar

2007-01-25 @ 08:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback