Bridezilla

Idag när jag borde skrivit på min kära uppsats, surrade jag runt på Söder och i Vasastan för att vara smakråd och assistent till en av mina bästa vänner som ska gifta sig i sommar. Ni som inte varit med när någon provar bröllopsklänning har förmodligen inte koll på vilket projekt det är. Inte bara ska man hitta klänningar som passar, man ska prova med flera olika underkjolar till och annat skojigt. Man kan knappast klara allt själv iaf och förstå hur många olika modeller, möster och annat som finns att välja på. I sista butiken hittade vi min favorit och jag tror nästan Helena fastnade mest för den också. Oj så vacker hon var. Jag kommer definitivt fälla en tår eller två på bröllopet.
 
Mest komiskt idag var när tre tjejer i tre provrum i rad (varav en av dem var Helena, så det var inte uppgjort) kom ut i likadana klänningar. (jodå, klänningen var riktigt fin)

När vi gick där mellan alla ställena konstaterade vi båda att vi tänkte på avsnittet i Vänner när Monica, Rachel och Phoebe (så jobbigt det var att stava) provar klänningar och tar med hem. - utan att de ska gifta sig. Men nej, jag provade inte en enda. Helena kom nog upp i kanske 10.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej vännen! Skönt att du tar dig tid för annat än bara uppsatsen, kan behövas även om det känns stressande... Vill bara skänka dig en liten tanke såhär på fredag kväll, trettondagsafton och allt. Sitter själv i Örebro nu och försöker jobba på vårt PM som ska va inne på måndag för att sen kunna ägna mig åt tentan. Är säker på att du kommer fixa allt med stil! Fortsätt kämpa och lycka till! Många kramar Malin

2007-01-05 @ 20:13:54
Postat av: SysterYster

Underrubriker... eller ngt..
Skriver här eftersom vi bara går om varandra på msn.

2007-01-06 @ 00:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback