Badge, möten, rapport och grattis

Igår var jag å hämtade mitt FN-badge så jag kan gå runt som jag vill uppe på Parlais des Nations. Idag fick jag med mig en karta från representationen för att hitta till rätt mötesrum... :)

Har suttit på möten hela dagen. Själv i början och slutet och med min handledare på mitten. De har verkligen sjuka mötestider här. Man sitter 10-13, lunch i två timmar och sedan 15-18. Å under mötestiderna är det inga raster. Man är ju liiiiite sugen på att röra sig efter att ha suttit still i sisådär 2 timmar. Sen är det ju egentligen lite stört att ha två timmars lunch, fast det verkar iofs vara för att alla ska hinna ha lunchmöten också. Det jobbas ganska mycket här i krokarna ibland. Å jag klagade på THS långa föreläsningspass.... Det var en bra intro till praktiken helt enkelt :)

Imorgon ska jag skriva min första rapport och skicka hem, om dagens möte. Ska bli spännande eftersom jag inte riktigt fattade vad de faktiskt ville ha ut av mötet... Men det löser sig. Min handledare låter mig inte skicka iväg ngt han inte godkänt, så det ska nog gå bra. Å andra sidan var han ju inte där och har stenkoll på vad som faktiskt sades (vilket jag fick stå lite till svars för på första mötet) "Är det bara du här från Sverige?" Ibland är det ändå skönt att vila tillbaka på att jag faktiskt bara är praktikant... :)

Har tagit båten både till och från jobbet de senaste dagarna. Är jättemysigt att kunna åka tvärsöver sjön å nästan vara framme vid jobbet. Det är verkligen fin natur kring staden. Kom på mig själv med att stanna och titta på utsikten när jag var uppe vid Parlais förut. Härligt.

Imorgon ska jag hälsa på killen jag ska flytta in hos senare. Har iofs redan sett bilder på lägenheten som ser verkligen lovande ut.

Söndag är det kalas här i lägenheten då Christines dotter fyller 22 och kommer på besök. Alain ska laga mat, precis som han gör varje dag och jag är bjuden att vara med på kalaset. Som tur är har jag tagit med mig lite pärlor, så jag tänkte knåpa ihop ett par örhängen till henne i present. Det är ju inte så lätt med ngn man aldrig träffat.

Nu ska jag nog mer eller mindre bara stupa i säng. Är så sjukt trött och klockan är bara halv tio. Snacka pensoinär... Fast jag har insett att man blir sjuk trött när man varit med om mkt eftersom hjärnan har så otroligt många intryck att bearbeta. Idag har den verkligen gått på högvarv. Ska bli skönt att bara vara på kontoret imorgon. Å jobba på rapporten såklart... Håll tummarna för min debut vid faxen till UD imorgon :)

Ett stooooooooort grattis till Helena till nya jobbet oxå. Är så stolt över dig och du förtjänar det verkligen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh va det låter spännande och intressant, låter ju nästan som du är där för att jobba istället för att va praktikant eftersom de lämnar dig ensam att representera Sverige. Men jag är helt säker på att du klarar det galant och ska hålla tummarna för dig! Segt med så långa pass, själv hade jag nog somnat, förstår att du blir trött. Här händer inte så mkt, förutom skolan som alltid finns där, får dock besök av en vän i helgen och det ska bli väldigt kul! Ta hand om dig vännen och lycka till med rapportskrivandet! Massa kramar Malin

2007-01-30 @ 22:02:09
Postat av: SysterYster

Hur går det med försäljningen av Öppet spår? Det kanske börjar att bli dax nu, eller?

kramkram

2007-01-31 @ 08:59:35
Postat av: Malin

Hej igen, hoppas dagen gått bra och han blev nöjd med rapporten!? Tänkte bara kolla eftersom Sofia skrivit som hon har, ska du sälja din biljett till Vasa-loppet? Har kanske en som skulle kunna tänka sig att köpa den isf, han har iaf pratat på det men inte säker på hur det gått. Men om du har och ska sälja den kan jag kolla med han... Ha det toppen vännen!! kram kram

2007-01-31 @ 19:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback