Tråk-Emma och tekniska framsteg

Eftersom jag enbart bloggar om jobbet numera, borde jag kanske reflektera över andra saker. Som att det faktiskt verkar vara en god idé att titta på Vänner - dubbat till franska. Det förlorar verkligen sin charm när det är andra röster, men jag tror ju iaf att jag lär mig ngt. Som i affären förut idag. Insåg att jag fattade allt kassörskan sa och tänkte att ojdå, nu har jag ändå lärt mig lite. Ja, tills jag insåg att det var för att jag klantat till mig tidigare gånger när de frågat samma sak. Iofs, så lär man sig ju av misstag också...

Förresten, är det jag som är helt efter eller är de före här? Paret jag bor hos har katt som har ett slags sensor i halsbandet som är kopplat till ett litet vred i kattluckan vilket gör att när han går till luckan öppnas den åt det hållet han vill gå åt, men släpper inte in andra katter som försöker komma in (om de nu skulle göra det), snacka om moderniteter.

Appråpå moderniteter, så när jag kom hem ikväll stod det kassar över hela yttertrappan så jag frågade Christine och Alain om de varit och handlat. Det visade sig då att de shoppar mat via internet och får den hemkörd. Trodde mest det var snack hemma, men här funkar det finemang. Och det är de stora kedjorna man handlar hos, som om vi handlat på ICA eller Coop hemma. Snart behöver man inte göra ngt själv :) Förutom att bli irriterad över att de inte plingar på dörren när de kommer med varorna, så de lika gärna kunde stått ute över natten om inte jag kommit hem sent. Men ändå...

Kommentarer
Postat av: Johan

Okej, det är jag igen. Grejen med de där hemkörda varorna är att det är lite bängligt att införa i Svea rike eftersom vi har ett väldigt stort land i förhållande till antalet invånare, och generellt sett väldigt små städer = små marknader. Försök har gjorts åtminstone i Stockholm, vill jag minnas. Är dock osäker på hur det föll ut och om det fortfarande finns att tillgå.

Fast det där med kattluckan är ju bara för grymt. Ska höra med mor och far om de inte kan fixa sån hemma.

2007-02-08 @ 22:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback