Sköna söndag

Vad fantastiskt det är med söndagar! Har inte insett det tidigare. Speciellt kanske för att jag alltid haft skola, fotboll eller jobb tidigare. Här nere betyder söndag faktiskt ledigt. Underbara känsla. Dessutom är det underbart väder ute och jag är märkbart tillfreds med livet.

Shoppade alldeles för mycket igår och självklart inte det jag borde ha gjort. Eller ja, delvis kan man väl tänka så. Har fortfarande inte riktigt kommit in i det där med valuta-tänket så jag gångrar fortfarande alla priser med 6 (tror det ligger på ungefär 5.7, men hellre ta i lite för mkt än för lite) i huvudet innan jag fattar om priset är rimligt eller inte. Dessutom har jag en herrans massa mynt i plånboken eftersom jag inte har lärt mig hur alla mynt ser ut och därmed får göra det till världens projekt när jag ska betala med dem. Detta gör såklart att man undviker att betala med dem överhuvudtaget... Sånt lär man sig säkert snart. Det finns viktigare saker att fundera på. Som franskan kanske. Tror knappt jag lärt mig ngt sedan jag kom hit. Bon jour, bon journée, bon soir, bon soirée och bon week-end (tror jag stavat det rätt) är det som används flitigast i den här staden å de behärskar jag väl någorlunda nu :)

I övrigt har jag varit ute och hurtat mig igår och idag. Pinsamt nog kan jag inte ens kalla det jogging, utan lunkning är nog snarare ordet. Viktuppskattning idag: 150 kg ungefär... Men otroligt vacker utsikt. Man kan springa runt bland vinrankor och ha sjön och bergen som utsikt. Härligt!

Härligt är också Skype. För er som inte har det, skaffa det! Både igår och idag har jag suttit och pratat med min kära Magnus. Det kostar inget å så kan man se varandra i webkamera samtidigt och ljudkvaliteten är helt okej. Skitsmidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback