Öppet spår = avundsjuka

Nu sitter jag här i köket hos Alain och Christine som så många gånger förr. Fast jag är avis på Fia å Olov som åker Öppet spår idag. Riktigt avis t.om. Det är faktiskt ganska stört med tanke på att det handlar om en arbetsdags slit. Å andra sidan är det ju den där känslan, när man kommit i mål som man vill åt. Så istället för att åka (det är ju mitt fel att de är där, det var jag som drog igång det hela och sen hamnade jag i Genève och de fick åka till Sälen...) sitter jag här vid köksbordet och håller mig uppdaterad på deras tider. Sjukt kul det är med tekniken. Snart är de i Evertsberg och har gjort halva resan. Duktigt, duktigt. Ser ut som om de åker ungefär i samma tempo som förra året. Men gissar på att de är bättre tränade i år, men föret är sämre. Vilken expert jag är här på många, många mils avstånd...
Heja Högsäter! Heja Högsäter! (det var några som skrek det längs vägen förra året då syrran och jag åkte i våra snygga Högsäter-mössor) Oj vad jag vill åka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback