Möte, möte ja, å så lite möte

Idag har jag suttit på möte exakt hela dagen. Började med morgonmöte 8.30 på representationen, uppföljt med en EU-koordinering på FN för att fortsätta med det för dagen gällande mötena i de intersessionella arbetsgrupperna. Det första mötet drog över på tiden så tolkarna gick efter en kvarts övertid. Så gjorde de igår också och jag funderar på om de är bittra eller om det inte är tillåtet med mer än 15 minuters övertid. Iaf, i de lägena blir det franska och engelska. Franskan är rätt körd, men jag börjar utveckla min fackengelska rätt mkt iaf :) På lunchen hade vi lite halvt om halvt möte med en svensk delegat som är på besök för att sedan gå på nästa arbetsgruppsmöte och vara tillbaka på representationen strax efter halv sju. Snacka om sittvärk och syrebrist. Kommer kunna rulla hem till Sverige med tanke på att man inte förbränner några kalorier direkt.

Fick jag av någon anledning totalångest över lunchen som för övrigt spenderades högst upp i ena huset på FN. Där satt jag med två superduktiga människor (hon som var på besök är en av dem som delger oss svenska ståndpunkter) och kände mig som en idiot. Ja, som om jag inte vet hur man ska uppföra sig. Så jag satt tyst hela mötet i stort sett. Lite som om att jag lät de vuxna tala. Å det var inte de som fick mig känna mig så, utan det var jag. Jag är störd. Problemet är (ja, förutom att Christoffer betalade och jag tycker det är jättejobbigt) att jag kände mig som en liten flicka som inte vet vad hon sysslar med. Fast det är iofs precis vad jag är, bara det att jag snart inte är liten längre...

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej vännen! Ja vad som hänt med värmen, det undrar jag med. Lite jobbigt att alltid gå runt att frysa om man inte själv skaffar värme... Det låter som att du har det ganska bra där nere och det måste ju va skönt med lediga helger om än ovant, som sagt va ju ett tag sen man hade det. Hur intressant allt än låter så vet jag inte om jag orkat sitta så mkt som du gör, låter grymt jobbigt och rastlösframkallande. Och detdär med att känna dig "liten" i olika möten är du nog inte ensam om, tror jag alla gör i början, vänta du bara en månad eller nåt så kommer du nog snart leda samtalen :) Ta hand om dig nu och va försiktig i helgen men ha det toppenkul!! Massa varma kramar i kylan

Postat av: Helene

Hej gumman!
Jag tror inte alls att det är någon fara, det är väl inte så konstigt om man känner sig obekväm i vissa situationer. Jag tycker du är grym som överhuvudtaget är där du är och att du fixar det. Det kan kanske vara klokt att sitt och avvakt lite oxå i början. Du kommer nog snabbare än du tror växa in i din roll och ta för dig mer och mer!!

Annars mår vi bra här, inga värkar än så länge...

ta hand om dig, massa kramar

2007-02-13 @ 23:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback