För intresserade (läs: mor och far iaf)

Tänkte leta upp lite kort på hur det ser ut där jag hänger mest om dagarna, men hittade det här istället. http://www.unog.ch/virtual_tour/palais_des_nations.html Här kan man klicka runt en massa om man orkar (vem orkar det?!) E-building är iaf där jag hänger mest och bilden på Conference room XIX talar för där jag hänger denna och nästa vecka. Dock är det inte i XIX utan i en av de liknande salarna som är lite mindre. Utformningen är dock ungefär densamma förutom att det bara är en rad med platser bakom varje delgationsplats (som är vid borden). Sverige sitter mellan Sudan och Swaziland. Den senare av dem har jag inte sett till och är tveksam om jag får göra heller. Det är en hel del av bänkarna som gapar tomma stora delar av mötena. Inte så konstigt med tanke på vilka resurser det krävs för att springa på alla möten. De som är medlemmar i rådet har dessutom två platser till sitt förfogande. När vi är två från Sverige sitter jag på raden bakom. Kan också meddela att det är skinnfåtöljer som man klibbar fast i efter tre timmar. Undrar hur det går när det blir varmt ute :)

Det finns alla olika storlekar på mötessalarna och jag har varit i både nya och gamla delen. Det lustiga är att även i småsalarna (som i dem EU har sina samråd) måste man sitta och lyssna i sånadär "öronkåpor" för att kunna höra vad alla säger och alla som pratar måste prata i mikrofon. Det är alltså inget tvång i det där måstet jag skrev nyss, utan för sin egen skull, för att kunna höra vad de andra säger. Måste vara världens sämsta akustik i salarna.

Kommentarer
Postat av: Johan

Det kan ju vara så att de helt enkelt sket i att bygga för akustik eftersom de visste att alla ändå skulle ha öronkåpor.

För övrigt så är det väl inget konstigt i att klicka runt lite på den anvisade hemsidan. Undertecknad spenderade trots allt fem minuter framför Zurich Airports webkamera igår kväll. (Den är faktiskt jätteskoj. Man kan styra den "live" efter behag.)

2007-02-08 @ 22:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback