Uppgörelse med förflutna?

Ibland känns det som om livet rullar på utan att man riktigt hänger med, utan bara står där vid sidan av och bara tittar på. Ibland känns det som om man hunnit med sjukt mycket under den där rullningen. Idag har jag lämnat in mina nycklar till mitt studentrum i Uppsala. Jag skrev på kontraktet hösten 2003. Det är ganska längesen men oj vad mycket som hänt sedan dess! Då var jag fortfarande tillsammans med Andreas. Ironiskt nog hittade jag ett inramat foto på oss som vi fick i julklapp det året, ungefär 3 dagar innan vi bestämde oss för att inte vara tillsammans längre.

Imorse fick jag en annan flashback genom ett sms som sa att idag för 2 år sedan sågs vi första gången. Två år... Det känns på något vis som en hel livstid har passerat sedan dess. Samtidigt minns jag  vilket café vi var på då och lite vad vi hade på oss. Vad jag inte visste då som jag fick veta idag var att han tyckte min mössa var ful. Både då och nu.


Kommentarer
Postat av: Helene

konstigt det kan vara! 29 dec 2003 var jag stor som ett hus, hade ben som var jämntjocka från låret och ner, de enda skorna jag kunde ha var Fredriks uppknutna gympadojor....

Nu är man tvåbarnsmamma, villaägare och liiite smalare! Dessutom är det mina egna skor som åker på när jag ska gå ut!

Time fly!!!
Kram

2007-12-29 @ 11:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback