Lite halvtidig jul

Jag har haft dansken på besök några dagar igen. Och som vanligt var det alldeles för kort samtidigt som det var 3 bonusdagar vi inte planerat in förrän förra veckan. Det har som vanligt varit mysigt och denna gång har vi faktiskt pluggat lite. Viktigaste var dock kanske min halvdåliga introduktion till svensk julmat. Så igår gjorde vi något slags mini-julbord med lite korv, hemmagjorda köttbullar, skinka, ägg, lax, vörtbröd och julmust. Å så blev det knäck till efterrätt. Även om det inte kändes som ett regelrätt svenskt julbord lyckades vi iaf äta oss sjukt mätta och bestämma oss för att paketen inte ska öppnas förrän på julafton (det är någon oskriven regel jag har). Det kluriga är att vi inte firar jul samma dag. Han firar först 25:e (på Irland) så vi får väl se vems jul som gäller...

I övrigt går det som vanligt ganska kasst med skolan, tiden går alldeles för fort och jag är rätt trött. Har dessutom hamnat i en pysselfas när jag helst bara vill pyssla för att det är så roligt fastän jag borde göra andra saker. Som att skriva rent min långa telefonintervju jag hade med min handledare i Genève och skriva pm och hemtenta. Men jag ska fortsätta kvällen med att packa in paket. För imorgon är det min systers stora dag. Inte bara fyller hon år, hon tar examen och kan titulera sig både engelska- och gympalärare. Det är inte utan att jag är lite stolt. Och lite avundsjuk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback