Exempel på vad jag kan komma pyssla med istället för att plugga

- Gå in på http://www.officer.se/ och göra testet. Det var ganska skojigt att gubben i bakgrunden stod och harklade sig under tiden man skulle svara. Ska erkännas att jag gjorde det två gånger eftersom jag första gången kände mig så trög i huvudet att jag knappt fattade vad man skulle göra. Men jodå, jag skulle bli en bra officer.

- Pilla med pärlor. Det är ju trevligt att greja när lusten faller på (som den så ofta gör när jag verkligen borde plugga).

- Sova. Jag är inne i en såndär sjukt trött period där jag helst skulle ligga nedbäddad största delen av dygnet.

- Dricka te och äta bulle (går iofs att kombinera med pluggandet, men görs väldigt sällan...)

- Titta och lyssna på Kubas anföranden i MR-rådet bara för att få sig ett skratt (kan tilläggas att jag tittar på Sveriges anföranden till min uppsats så denna kategori är inte helt lösryckt om än helt onödig för min uppsats. Ta er en titt. Jag lovar att även ni kommer skratta åt deras otrevliga och dryga kommentarer. Då är det ändå i diplomatvärlden. Undrar vad de säger off the record... http://www.un.org/webcast/unhrc/archive.asp?go=060926)

- Titta på julkalendern.

- Prata i timtal med grabben.

- Leta efter jobb som inte finns.

- Kolla mail (nej, faktiskt inte facebook. Har ledsnat ganska mkt på den och dessutom får man inläggen som mail numera och behöver inte logga in).

- Räkna efter hur pank jag egentligen är.

- Lyssna på samma låt 10 gånger och fundera på hur många gånger jag måste lyssna på den för att tröttna.

- Titta på min uppsats och inse hur mycket som återstår för att sedan börja om på listan igen.

Tur jag är en optimistisk pessimist. Sa på tåget till Uppsala för 1.5 månad sedan att om jag klarar den där tentan så kan jag klara allt. Å jag klarade tentan sjukt nog. Så, heja mig!

Kommentarer
Postat av: Johan

Jamen vilken överraskning att du skulle passa som officer! =)

Och jag hoppas att nån av de där låtarna är gjorda av Joshua Radin.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback