Dan efter dan efter dopparedan

Det är konstigt det här med julen: man håller på att kämpa och smussla och fixa med allt som ska hinnas med innan jul och vips är den över. Även om det bara är annandag jul idag så känns julen lite passé. Fast min kära stjärna ska självfallet hänga kvar i fönstret. Men även om det mesta med julen känns passé (mina föräldrar har åkt hem, vi har ätit julmat för sista gången i år och ris á la Malta tills magen nästan inte orkar med mig mer) så är det dags för nästa kapitel som verkligen har julanknytning: hanteringen och efterarbetet av julen.

Eftersom jag inte firat jul i min lilla lägenhet är efterarbetet inte så stort. Istället håller jag på med hantering av mina julklappar. Hantering i form av uppackning och installering och annat. Så för tillfället lyssnar jag på min nya Alicia Keys-skiva samtidigt som jag installerar i-tunes till min fina ipod. Å på bordet ligger Grey´s Anatomy och väntar tillsammans med några böcker. Och även om efterarbetet känns som ett litet projekt, är det ett väldigt trevligt projekt och ett projekt som kanske kommer hålla i sig till nästa års jul.                
               
image135
         
image134

Kommentarer
Postat av: Johan

Haha, själv sitter jag här och pysslar med iTunes eftersom jag också fick en iPod. Samtidigt sitter skivan med Robert Plant & Alison Krauss i spelaren och en Scrubs-säsong väntar på att bli sedd. Skönt att vi inte är nå' lika!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback