Högsäterpartaj

Imorgon bär det av - hem till gamla Högsäter, men bara för helgen eftersom måndag morgon 5.30 betyder uppstigning, postutdelning och galet tugg med sjuka arbetskamrater. Men innan väckarklockan ringer på måndag ska jag hunnit med diverse under helgen. Framförallt lite partaj med gamla och goda vänner. Det är väl egentligen den största anledningen till att vi åker hem alls: det ska bli lite av en reunion hemma och en massa andra folk som befinner sig på lite olika ställen kommer att komma hem. Tror det kan bli riktigt trevligt. Ibland är det charmigt att komma från ett litet samhälle där alla känner alla. Eller åtminstone alla kände alla. Idag har jag ganska dålig koll på samhället. Men för den delen kan ju fortfarande alla som bor där känna alla. Å jag är fortfarande Ove och Majsans dotter för många. Konstigt det där, när blir man egentligen en egen person?

Kommentarer
Postat av: Malin

Tror oxå det kan bli riktigt trevligt och det ska bli jättekul att träffa dig och alla andra igen. Vet inte när jag kan komma ifrån, men lär nog komma frampå kvällen... Har oxå undrat över detdär med när man blir en egen person, tror inte jag heller räknas som det än iaf. Tror dock att jag främst är "tjejen på statoil" för de flesta hemmarunt...;) Kör försiktigt så ses vi imorgon!! Kramar Malin

2007-08-03 @ 14:26:29
Postat av: SkåneTina

Man blir aldrig riktigt en egen person... Du är alltid eller oftast någons dotter, flickvän, fru, mamma, skolkamrat mm. Såvida man inte blir rikskändis förstås...

2007-08-06 @ 15:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback