Vardagen är grå

Fast här i Genève är himlen fortfarande sådär klarblå och solen skiner fortfarande sådär varmt. Det är underbart vårväder, snudd på sommarväder här i stan. Å jag har hamnat i vardagsträsket. Magnus har åkt hem, jag har varit i Genève tillräckligt länge för att ha vant mig vid det mesta, t.om mötena uppe på FN har blivit total vardag. Jag vet vilka som ALLTID har något att säga (även om de inte har ett skit att säga), de flirtiga vakterna från Rådsmötet är borta, det krävs ett fjäskande med tolkarna så fort vi går en minut över tiden och den småläskige algeriern är tillbaka. Allt är på något vis precis som det ska vara här nere. Konstigt hur snabbt man faller in i rutiner.

Imorgon ska jag dock förgylla min lunch med ett studiebesök på den danska representationen för en macklunch med Helle och på kvällen ska jag träna franska igen. Jag är bedrövligt dålig. Blev precis inbjuden på middag hos en av de holländska tjejerna på fredag. Så vardagen är inte bara vardag. Fast på fredag kväll är det iofs nog ändå helg.

Idag hade Hilde (en av våra delegater som egentligen bor i Washington men är här på 5 månaders vikariat) lagt en påse amerikanskt godis på mitt skrivbord tillsammans med den "rättade" hemsidetexten. Det var gulligt. Inte mkt vardag i det heller egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback