Rom var det ja

Är helt slut ikväll efter en lång dag på jobbet.  Kanske mest för att jag förbrukade en herrans massa energi i Rom i kombination med för lite sömn. Men det var värt varenda sekund. Fyra dagar i Rom var helt underbart. Allt var perfekt; vädret, sällskapet, maten och staden.

De första två dagarna såg vi det mesta vi ville se: Colosseum, Forum Romanum, Spanska trappan, Fontana di Trevi, Piazza Navona, utsiktsplatsen över staden, ja det mesta. Dag två stod vi i ungefär 2 timmars kö till Vatikanen och strosade runt ganska länge, såg Sixtinska kapellet, Peterskyrkan och allt annat man skulle se. Shopping var nästa projekt, jag hittade en alldeles för dyr men fin klänning (ska ju ändå på två bröllop inom en snar framtid). Helle köpte ett par örhängen. Sen gick vi hem och vilade lite medan grabbarna var ute och shoppade. Lustig känsla. Hann med en massa andra saker såklart. Såsom konstmuseum, kyrkor och att stoppa in handen i Bocca della Verita (jag har faktiskt båda händerna kvar!)

Glass, pizza och pasta kan man också summera helgen med. Efter många grymma tips från en kille som varit guide i 1.5 år i Rom var vi mer än nöjda med de trivsamma restaurangerna och kvarteren. En å annan drink och många lustiga samtal blev det. Jag kastade en peng över axeln till Fontana di Trevi och kommer då alltså att komma tillbaka till Italien om allt går som det ska. Jag är ganska övertygad att så kommer det bli. Och så nöjd, så nöjd.

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej på dig!!
det låter ju underbart!! Jag vill oxå åka utomlands!! Fast våren börjar ju här på riktigt nu oxå, så det är ganska trevligt här hemma med!

När kommer du hem förresten? Då får du ta med dig Magnus och komma hit! Det hade varit mysigt att ses lite längre än bara ett par timmar! Nu ska jag ge Lisen frukost, hon borde vara hungrig nu! Annars mår vi bra allihop!!

Kramar Helene

2007-04-26 @ 08:36:18
Postat av: Henke G

Jaha, hej igen Emma! Jag lade in ett litet inlägg annorstädes på din fina blogg. Det närmaste jag varit colloseum var i Aten när thomas a. beställde biljetter utanför Parthenon. "Two tickets to Colloseum please" något som grabbar g skrattat åt länge. Såna tabbar slipper väl du antar jag... Hej på dig och ha det så bra! Kram henke

2007-04-26 @ 09:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback