1 vecka och tre dagar för sen

för att kunna ha skicka in en ansökan om sommarvikariat på UD. Det hade varit rätt trevligt att få jobba i Sthlm med något man verkligen vill jobba med under några veckor i sommar. Men jag visste inte om det så tji fick jag.

Dagen på kontoret har verkligen varit lugnet efter stormen. Har spenderat i stort sett hela dagen med att gå igenom alla papper från rådsmötena som jag hade utspridda över hela kontoret, kastat en tredjedel, satt in en tredjedel i en pärm och en tredjedel vet jag fortfarande inte vad jag ska göra med. Dessutom har jag försökt strukturera upp min inbox i mailen. Det droppade in ett stort antal mail varje dag under rådet med massa viktig info vilket innebar att jag har grejat med det idag också. Hade planerat att lämna kontoret tidigt idag. Det lyckades inte alls eftersom allt efter kl 15 valde att krångla och jag därmed gick från kontoret vid 18-tiden idag. Livet blir inte alltid som man tänkt sig.

Jag har gjort gaspacho för första gången i mitt liv. Dags att ta reda på om det var en bra idé eller inte.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Visst är det kul att jobba på kontor? Alla dessa pappershögar som måste tas om hand(o detta trots alla datorer).Ett litet förslag för tredjedelen du inte vet vad du skall göra med: Sätt in i en pärm märkt "Smått och gott".
En sån pärm är väldigt behändig att ha.Tycker jag i alla fall.

2007-04-02 @ 21:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback