Verklighetsanalfabetism

Bra ord. Hörde det på P3 förut i en diskussion angående programledarnas nya trend: att lägga in "och nu byter vi ämne" mellan inslagen. Precis som om vi inte skulle märka när de börjar prata om något annat. Har vi blivit så fördummade att vi inte fattar hur dumma vi är själva?

Har precis kommit hem efter ett riktigt bra spinningpass. Sjukt lustigt att en av låtarna på passet var Uptown girl. Ja, för vem lyssnar på den låten i dagsläget? Men, iaf, sånt händer mig ofta. Jag tänker på något eller någon som jag inte tänkt på på länge. Och så dröjer det en dag och så stöter jag på det igen eller får ett sms neddimpande i min inkorg. Är det jag som ligger ett steg före eller är jag kanske ett steg efter?

Har en såndär bra dag idag. Solen skiner och klockan är inte mer än halv två och jag har redan hunnit med en massa saker jag skulle göra idag. Dessutom har jag fått en handledare som jag ska träffa nästa vecka. Känns kanon. Mor å far är på besök över helgen (de ska med på morgondagens stora händelse på Norrlands nation: 3*30-kalaset för Olov, Haugen och Nadia) och helt plötsligt har jag fri tillgång till bil några dagar. Inte så tokigt. Inte så tokigt att de är på besök heller, men idag är de i Sthlm hela dagen.

Måste också skriva grattis till Therese för hon fyller 25 idag. Även om vi inte har ngn större kontakt längre, var hon min bundsförvant i en herrans massa år - via post. Vi var riktigt goda brevvänner och skrev flera brev i veckan till varandra när vi var som mest aktiva. Som en jämnårig psykolog nästan. Fast vi var iofs inte jämnåriga. Men ändå :) Det är faktiskt tack vare henne jag började min blogg efter att läst hennes (prettytess.blogg.se) Så grattis Therese!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback