Tisdagsmys och puckade planlösningar

Det är ngt speciellt med tisdagar. Förmodligen för att det är Gilmore girls och därmed helt legitimt att krypa under filten i Magnus soffa, dricka te, äta choklad och bara ha det mysigt. I like!

Annars undrar jag mest varför det oftast är så att när det finns tysta läsesaler på bibliotek ligger de alltid vägg i vägg med det rum det är mest stoj och stök i övriga lokalen. I toppen här ligger iaf läsesalarna på ekonomikum. Dummare placering får man leta efter. Därför är jag aldrig där. Idag var jag på ett bibliotek här på Kungsholmen. Läsesalen låg vägg i vägg med datasalen där pensionärer hade inofficiella datakurser. Inte vidare lyckat att ha en tyst sal bredvid ett gäng som inte vet vad de sysslar med och inte heller hör när det förklaras vad de ska göra (jag har inget emot pensionärer som lär sig använda datorer, det är ju bara trevligt. Jag har ngt emot planeringar och planlösningar som inte är vidare smarta). Å andra sidan får jag väl vara nöjd så länge det fortfarande är gratis med biblioteket... :) (Fast det kostade 5 kronor att gå på toaletten!)

Min mobil funkar inte nu på några dagar. Så är det ngn som vill ngt, får ni ringa hem till Magnus eller maila eller ngt. Den ska nog funka från torsdag tror jag.

Kommentarer
Postat av: Åsis

Jasså...och när fick man numret hem till Magnus? Ha det så kul på jobbet med brandskydd ikväll ;-)

2006-09-19 @ 18:19:04
Postat av: SysterYster

5 spänn för att gå på toa på bibblan?! Det var det fräckaste!

Håller för övrigt med dig om att på tisdagar är mysfaktorn mycket hög. Den kunde iofs vart bra mycket högre om jag inte varit tvungen att skriva ett pm + att Olva är out of town. Men jag ska inte klaga.. lite Gilmore och sedan Desperate på det.. Det blir perfekt det!

..men numret till Magnus har jag inte sett röken av. Kanske är det så att du redan har gett det till de som du vill ska ringa, oss andra (tydligtvis Åsa och jag) har du "råkat" glömma.. :)

2006-09-19 @ 18:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback