Jag är inte nöjd

Jag är verkligen inte nöjd. Skulle helst utlysa landssorg. Fast det vore inte möjligt med tanke på att en majoritet inte håller med mig. En demokrati är en demokrati och nu har folket talat. Det är faktiskt inte svårare än så. Men jag är inte nöjd.

Vi vann matchen med 6-1 idag. Det var inte så skoj. 

Jag gillar att Olov uttalat sig. Det var faktiskt skoj.

Och faktiskt... så var det dags för GP att ge sig. Det säger jag ingenting om.

Valvakan var trots nederlaget trevlig. Det snackades om gravöl när vi åt soppa. Inte helt konstigt kanske. Det var kanske tur att de blåa aldrig dök upp. Jag som är så dålig förlorare... :)

Vad som dock kanske är störst vid detta val, som inte ens diskuteras, är hur läskigt många röster SD har fått. I många kommuner har de fått massa röster (t.ex Landskrona 22 %) och t.om mitt kära Uppsala har fått dryga 2 % SD i kommunalvalet. Det är definitivt mer oroande än att moderaterna ska styra i 4 år.

Goodnight and good luck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback