Förtidsrösta

Jag måste förtidsrösta eftersom jag planerat att tillbringa båda lördag kväll och söndag från 13 och framåt i Sthlm. Då känns det rätt onödigt att åka till Uppsala några timmar bara för att rösta. Fast det tar emot att förtidsrösta. På något vis känns det mindre speciellt. Ganska dumt egentligen. En röst är ju ändå en röst. Men det stör mig ändå lite.
 
Jaja, idag har jag det lyxigt och tagit Magnus bil hem några dagar. Det känns nästan fuskigt lyxigt. Å eftersom jag lovat att jobba imorgon och börja sådär extra tidigt (06.00) i andra änden av stan, känns det ännu bättre. Att jag snurrade runt lite på Kungsholmen innan jag tog mig ut hör kanske inte hit (vet att det går att komma ut den vägen, men inte hur.... :))

Min gamla fotbollstränare ville jag skulle komma å träna idag. Kanske vore det roligt. Men jag har ändå lite svårt att se vad det skulle tjäna till. Det var väldigt längesen jag kände mig hemma ute på Danelid. Har alltid gillat lagsammanhållningen och allt kul vi haft; att det gick fort att känna sig som en del i laget. Men det gick nästan snabbare att känna sig som en del utanför laget när livet inte ville som jag. Hade planerat att detta skulle bli min sista säsong, att jag skulle lägga skorna på hyllan efter en sista satsning. Nu blev det pannkaka av alltihop och fotbollsskorna är knappt använda. Kanske blir det en säsong till. Kanske inte i mitt kära Danmark dock. Men ett grattis till tjejerna för att de i går tog hem titeln "Bäst i Uppland"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback