Dags att ändra på livet?

Idag är jag sjuk. Fast inte sådär jättesjuk. Bara halsont och halvfebrig. Men jag ignorerar det så gott det går. För ikväll ska vi gå på Aik-Hammarby ett gäng och det ska bli himla trevligt. Så, därför sitter jag här och biter ihop och halvpluggar lite.

Ja, och så funderar jag över mitt liv. Just nu är jag lite inne på att flytta till Stockholm. Har egentligen hela tiden tänkt att jag har hela mitt liv i Uppsala. Men har jag verkligen det? I nuläget går jag inte i skola där längre (mer än har mina handledarmöten) och jag tillhör inte längre mitt fotbollslag Danmarks IF. Däremot har jag mina vänner och mina två extrajobb och min bostad i stan. Fast vänner har man ju kvar ändå. Extrajobb kan jag säkerligen få i Sthlm också och fotbollslag finns det ju i massor om jag skulle få abstinens (finns kanske en liiiiten risk iaf). Och bostad ja, det är ju det där med bostad... Just nu har jag faktiskt börjat snegla på lite bostadsannonser i Sthlm. Men bara sneglat. För ju mer jag tänker på det, desto mer blir jag övertygad om att jag kanske borde ta ett steg i en ny riktning i mitt liv. Jag är ju faktiskt inte helt nöjd med det jag har i dagsläget. Fast just nu funderar jag bara högt.

Ska nog sluta fundera på det och återgå till soppa å boken "Samfunden och bidragen" som vi ska läsa tills på torsdag. Jo, det är sant. Den heter faktiskt så.

Kommentarer
Postat av: Johan

Den där sidan med platsannonser får du gärna skicka till mig. För det verkar mer och mer som att herr Hall måste dra sig åt nåt håll snart.

2006-09-26 @ 19:37:37
Postat av: Åsis

Tänk om!!! vad har du fått för dig? Flytta inte please!!

2006-09-27 @ 13:20:29
Postat av: Johan som inte riktigt kan släppa den här Stadium-grejen

Vill bara tillägga att jag som stolt innehavare av ett Stadium-card fick ett brev från nämnda företag häromveckan. Där förklarade någon högt uppsatt person att de ber så hemskt mycket om ursäkt för att de har problem med sitt nya centrallager och därför inte fått ut höstens varor i butikerna. Men som plåster på såren fick jag en rabattkupong på 10 % på allt i butiken. Dock gällde den bara t.o.m. 22 september. Alltså skulle jag få 10 % rabatt på de varor som de inte fått in än, alternativt på de gamla varorna som de ville bli av med. Tack Stadium!

2006-09-27 @ 22:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback