Varsågod, en oläslig tidning

Imorgon ska jag volontära mig via svenska FN-förbundet. Kom och hälsa på mig vid tunnelbanestationen på Fridhemsplan (Västermalmsgallerian). Där ska jag hurtigt stå och dela ut oläsliga tidningar och vita blyertspennor i en vit jacka. Jag ska också se glad och trevlig ut medan jag är väl medveten om att Millenniemålen inte alls kommer nås inom det föreskrivna tidsperspektivet. Det är i och för sig det vi ska ändra på. Så...

...Varmt välkomna att komma förbi och hämta en tidning och en penna och prata strunt om oväsentligheter som att 1/5 av jordens vuxna befolkning inte kan läsa. Eller att över 100 miljoner barn fortfarande inte får gå i skola. Ja, ni vet... sånadär småsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback