Så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv, älskade, älskade du...

Det är konstigt hur mycket annat hjärnan vill tänka på än religionsfrihetstentan. Men eftersom det även råder tankefrihet (i samma artikel) får jag väl tänka på precis vad jag vill. Undrar om jag ska lägga in en del av Winnerbäcks underbara låt Hjärter Dams sista sång någonstans i min hemtenta... Den går säkert att pressa samman med någon artikel å någon religion. Eller inte... Med andra ord tror jag att jag är klar med min lilla tenta nu. För jag har inte skrivit något den senaste timman. Det brukar vara ett tecken på att jag är färdig.

Det är något med Hjärter Dams sista sång som inte bara får mig att tänka på den vietnamesiska natten då Calle satt och spelade gitarr och sjöng låten på däck någonstans på havet vid Halong Bay, utan även på Jocke. Jag vet inte vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback