På tåget någonstans i Kina

Run to the water
and find me there
burnt to the core but not broken
we'll cut through the madness
of these streets below the moon
with a nuclear fire of love in our hearts
rest easy baby, rest easy
and recognize it all as light and rainbows
smashed to smithereens and be happy

Varje gång jag hör den låten sprids den där nostalgiska känslan i hela min kropp och jag befinner mig plötsligt tillbaka på en av de hårda britserna i ett tåg någonstans i Kina. Jag lyssnar på mp3 och tittar ut genom fönstret där det kinesiska landskapet svischar förbi. Jag vet inte var jag är, jag vet inte vilken tid vi kommer vara framme. Jag vet egentligen inte riktigt var vi är på väg. Ändå är det en känsla av ro. Och en känsla av att livet händer här och nu.

Jag kan inte låta bli att fundera på samma känsla; om det är livet som händer här och nu, samtidigt som jag sitter och filar på min hemtenta i ett riktigt regngrått Uppsala...


Förresten kommer de tidigare mysiga tisdagskvällarna återkomma i november. För Grey´s Anatomy börjar igen den 7 november. Det är efterlängtat.

Kommentarer
Postat av: Johan

Undrar hur slumpvis reklamen på bloggsidorna väljs ut egentlig? Idag handlade bloggen om Kina, och så möts jag av "Upplev underbara Kina!" i reklamfältet. För övrigt kan jag upplysa om att min stalker stavade "dig" d e j. Sånt är ju bara inte acceptabelt.

2006-10-19 @ 18:09:55
Postat av: Helena

Åhh äntligen kommer Greys tillbaka! Då kommer hösten inte att kännas lika mörk längre och man har äntligen något att se fram emot....
riktigt så farligt är det väl i och för sig inte

Kram på dig gumman

2006-10-19 @ 21:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback