Latmasken har gått till attack

Människan är av naturen lat.
Varför är det så? Jag har ofta tänkt att jag faktiskt inte är så lat. Jag brukar träna ganska mycket, cyklar och går istället för åker buss, pluggar en del, jobbar en del och... så latar jag mig en del. Hur kommer det sig då att det känns som om det lata hela tiden tar över? Som idag. När jag faktiskt skulle tränat. Men orkade inte. Orkade inte... Det händer faktiskt inte. Latmasken har kommit på besök. Jag hoppas verkligen inte den tänkt stanna. För det pallar jag inte.

Så jag återgår väl till skrivandet på min lilla hemtenta och kanske kan njuta av det faktum att jag inte ens är vidare förtjust i Desperate Housewives och faktiskt kan sitta och skriva resten av kvällen. Eller något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback