Kalla det vad fan du vill

104197-12


Innan jag ska gå och få mig en spark i baken av min handledare vill jag dela med mig av min senast lästa bok: Kalla det vad fan du vill av Marjaneh Bakhtiari.  En bok om fördomar från alla håll och kanter; invandrare, svenskar, unga och gamla. Hade jag fått bestämma hade varenda högstadieelev  varit tvungen att läsa denna bok. För den är mycket tänkvärd. Dialogerna är briljanta då hon har skrivit precis som de uttalas; på skånska och på invandrarsvenska. Dessutom innehåller boken en stor portion både allvar och humor. Bakhtiaris rättframhet är beundransvärd och boken kunde inte vara mer tidsenlig.  Läs den!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kunde inte sagt det bättre själv..

2006-10-16 @ 09:47:12
Postat av: Helena

mycket bra bok! får en verkligen att tänka till.

godnatt (ja.. jag lägger mig samma tid som ett barn..)

Kram

2006-10-19 @ 21:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback