Höst på min planet

Idag är det lördag. Klockan är före nio och jag har varit uppe en bra stund redan. Bara det är rätt så stört. Å ute är det mer än grått och jag ska snart på en lite joggingrunda. Ja, för dagen är full av aktivitet så det gäller att hinna med allt; träning, jobb, födelsedagsfika hos Andreas å så de två som har 25-årsfest ikväll. Ändå är det enda jag kan tänka på just nu är hösten och jag hör Winnerbäcks låt Höst på min planet inne i mitt huvud. T.om nu när jag egentligen lyssnar på fröken Ternheim. Sånt är lite konstigt. Kanske är det ngn slags peppning till mig bara för att jag egenligen ju gillar hösten. Men idag är det sjukt grått ute å allt känns lite trist. Men kanske mest min uppsats. För just nu går den ingenstans. Det är lite knäckande. Men imorgon... imorgon...

...för ikväll är det ändå fest. Grattis Calle på den stora dagen!!!


Jag borde kanske åka utomlands,
Du säger att jag borde se mig omkring
Men jag har inte tid med någon annanstans
Har inte lust med en massa "någonting"

... Jag vill se vimlet byta ytterplagg
Jag vill se löven byta färg igen

...Jag vilar under himmelen
I höst i min planet
Jag sjunger för mig själv
fastän jag vet att sånt kan kallas ensamhet

...En nattlig promenad i en höstmörk stad
Jag kan inte önska mig något mer

Så jag åker inte utomlands
Förrän vintern fäller slutridå
Här är ett skådespel i höstlövsdans
Som jag vill se varenda meter på

Du säger jag har en liten värld
Men den är snygg och full av flärd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback