25-årsfest, rasistiska påhopp och en puckad handelsminister

Igår var det partaj av hög rang. Mina kära vänner Åsa å Calle fyllde 25 och hade galej ute i klubbhuset på Danelid. Himla trevligt. Å en himla massa sjuka bilder. Detta är kvällens hämndaktionsbilder. Fast den enda hämnden var nog snarare Åsa som tvingade Martin att pussa på mig. Konstigt sätt att hämnas på. Men iaf.

104197-10   104197-11

En tjej i mitt fotbollslag (jag säger fortfarande mitt lag, även om jag slutat spela. Kan inte riktigt släppa taget) fick utstå rasistiska påhopp under deras match mot Gideonsberg igår. Hon gick bara rätt av planen och slutade spela. Stackars lilla korkade brud i Gideonsberg som fortfarande lever på 1800-talet eller något. Väx upp! Inse fakta. Ja, att världen faktiskt sträcker sig längre än till Västerås. Annars kan jag informera henne om det här och nu. Ibland är jag duktig.

Annars tycker jag nog att det är ett rätt bra val av handelsministern.... Mohahaha. 8 dagar kanske kan vara någon form av rekord. Ibland blir jag nästan trött över hur korkade en del människor är. Fast bara ibland. För i hennes fall så passar ju alla hennes dumma handlingar klart överens med den moderata politiken. Ja, barnflickan var för dyr - de hade ju inte råd... (Sänk arbetsgivaravgifterna etc så "vanliga" människor har råd att få hjälp hemma), betala huset via firma utomland för att slippa skatta (Sänk skatten, fastighetsskatt, ja, you name it). För allt kommer ju faktiskt tillbaka till att de inte har råd att betala som andra, vanliga, dödliga människor... Mer såna politiker till folket. Ja, för det är ju faktiskt de som representerar folket. Är det inte fantastiskt? Här går en massa höger-människor å klagar på att vänstern har gjort samhället bidragsberoende. De råkade bara missa att de som verkligen har råd, fuskar minst lika mkt, och utnyttjar systemet minst lika mkt. Det råkar bara vara på ett mer "sofistikerat sätt". Jag vill gå och kräkas. Å då är jag ändå inte ens bakis.


Kommentarer
Postat av: Åsis

haha! Bra emmis, så länge magnus läser din blogg så blir det ju en hämnd :-) Kram kram

2006-10-16 @ 14:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback