I don´t wanna be anything other than what I've been trying to be lately

Vilken lögn!

Jag gillar Gavin en hel del. Men jag önskar var och varannan dag att jag gjort lite andra val i mitt liv. Jag ångrar inte direkt de jag gjort, men jag önskar ibland att jag valt annorlunda. Hur hade mitt liv sett ut om jag valt att gå på riksgymnasiet i fotboll eller fortsatt med handboll? Vad hade hänt om jag stannat i Spanien en termin till? Hur hade dagen sett ut om jag varit färdigutbildad när jag borde varit klar? Vad hade hänt om jag tagit en termin utomlands?

Varje dag hittar jag saker jag skulle vilja göra med mitt liv. Eller kanske gjort. Samtidigt som jag funderar på det jag missat eller bortprioriterat, tänker jag också på allt roligt det gett mig. Goda vänner, arbetskamrater, lagkamrater, tråkiga erfarenheter, goda erfarenheter och allt annat positivt. Men jag tenderar att aldrig bli nöjd. Blir man någonsin nöjd? Eller har jag fötts med oro och äventyrslusta i mitt blod som jag oftast ignorerar?

Kommentarer
Postat av: Helena

nej jag tror faktiskt aldrig att man kommer att bli helt nöjd. Tänkte på detta på vägen till jobbet idag. Spelar ingen roll om man har allt det man drömt om eller kan göra det man vill ,köpa det man vill, det finns alltid något mer att sukta och längta efter. Och kanske är det bra, att vara helt nöjd och inte vilja ha mer låter faktiskt tråkigt...

Gillar reklamen som går på tv nu där de rabblar upp en massa saker som inte är det viktigaste i livet, klockren, får en att tänka till.


tack för igår!
see ya girly!

2006-11-17 @ 08:42:49
Postat av: Tina

Jag vet iaf en som hade blivit jätteglad om ni hade stannat i Spanien en termin till :)

2007-08-07 @ 10:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback