Glad över att betala 522 kronor

Just nu är jag glad. Har precis kommit hem från tandläkaren med inbetalningskort på 522 kronor. Kanske inte låter som något att vara glad över, men eftersom jag räknade med att betala minst 3000, så är 522 kr ingenting. Hade inte varit hos tandläkaren på över 4 år. 4 år! Jag vill inte ens tänka på hur mycket godis och småätning 4 år innebär (nej, jag vill inte att Anna Skipper ska tala om det för mig heller, hemska tanke!). Men jag hade inte något hål. Så min tandläkare med ett sjukt nervöst sätt (är det något speciellt med privattandläkare? Min förra såg ut som grannen till Beck som alltid frågar om han vill ha en stänkare) konstaterade att allt var frid och fröjd. Dessutom fick jag välja ett hemgjort kort att ta med mig. Kände mig som 7 år igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback