Extrema motivationsproblem

Jag är värdelös för jag får verkligen ingenting gjort. Som om jag hade stora motivationsproblem. Felet är kanske snarare att jag inte alls har motivationsproblem, för jag skulle nog lätt kunna göra en lista om saker som faktiskt motiverar mig till att ta tag i min uppsats och de där böckerna jag redan skulle ha läst. Men jag orkar inte göra en sån lista. För jag är inte motiverad att göra en. Kanske är det däri mitt problem ligger. Hösten brukar göra mig apatisk. Denna hösten verkar inte vara annorlunda. Jag har inte tid att halka under julgransmattan i år igen. Inte tid och inte lust. I år ska jag hålla mig över kanten och faktiskt göra klart min uppsats å skriva mina tentor och mina PM och jobba å det där. Hur svårt ska det egentligen behöva vara?


Det är ungefär såhär omotiverad och obstinat jag känner mig nu. Jag vet, det är faktiskt svårt att vara fulare än så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback