Andra dagen på jobbet

Konstigt det där, med kundrelaterade jobb. Jag upphör aldrig att förvånas. Idag hade jag flera enligt min mening ganska lustiga kunder. En av dem var en kille i 30-års åldern som höll på att bråka lite med mig. På engelska hela tiden. Och jag stod och pratade engelska tillbaka såklart, en bra stund fastän han såg mer än svensk ut. Jag är väl fördomsfull tänkte jag. Tills han kom tillbaka igen och plötsligt pratade svenska med mig. Jobbigt att vara så jet-settad (bra ord btw)

Eller vad sägs om kvinnan (55+) som absolut inte kunde köpa skorna i kartongen (fastän det är enda rätten till öppet köp eller byte) för ja, "Hur skulle det se ut att komma med och hänga in en påse med en kartong i? Jag ska ju på fest". Sa jag att butiken låg vid Stureplan...?

Fast det är nog väldigt nyttigt för mig, jag som har så mkt fördomar om folk med för mycket pengar. Vet iofs inte om Stadium är rätt forum att ändra min åsikt på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja man upphör aldrig att förvånas över hur människor beter sig, vare sig de har pengar eller inte. Men det är däremot ganska intressant att observera... Trevlig helg vännen, själv åker jag hem till Dalsland för att gå på julfest med jobbet. Gratis mat och hmm gratis sprit, kan nog bli trevligt... Ta hand om dig! Kram kram

2006-11-23 @ 22:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback