50 % kontakter

Det var siffrorna jag fick med mig från dagens föreläsning på Jusek. 50 % av de nyutexaminerade samhällsvetarna som fått jobb inom ett år efter examen har fått det via kontakter. No shit. Så nu gäller det väl bara att fila till alla kontakter jag möjligtvis kan samla på mig... Eller något. Tilläggas kan också att 30% av de som är klara inte har något jobb. Och att först 2010 ser det ut att lätta lite på fronten. Jag tänker iofs fortsätta att ignorera de siffrorna och jobba vidare på kontaktarbetet istället. Var inne och sa hej till min nya chef på Stadium här med och ska jobba två dagar nästa vecka också. Ska bli skönt att komma igång igen. Blev bjuden på deras julbord också. Det verkar bli en herrans massa julbord i år.

Temat världen är liten slutar visst aldrig upphöra i min lilla blogg. För idag sprang jag på en annan Emma (tidigare känd som Karlsson men numera Movitz). Än mer lustigt att hon mer eller mindre bor granne med min pojkvän och att hennes pojkväns bästa kompis jobbar på Idea (vilket är en möjlig tanke till praktikplats åt mig). Så det där med utnyttja kontakter lär väl börja här och nu. Alla kontakter räknas. Ja, även dem jag inte träffat på en massa år. Men vi har ändå spelat handboll tillsammans en gång i tiden. Sånt räknas lika mycket som annat.

Kommentarer
Postat av: SysterYster

Var oxå inne på din nya arbetsplats idag. Spanade på vinterjackor men tycker inte att utbudet var så bra. Är det i helgen du ska jobba?

Är Emma gift eller varifrån kommer namnet? Å du lyckas då träffa folk överallt.. :) Så fortsätt med ditt nätverkande, du verkar ju vara inne i ett stim.

2006-11-14 @ 19:29:12
Postat av: Anonym

Fia>> Nope, hon har inte gift sig (det var det första jag frågade med). Det är bara ett taget släktnamn. Ska jobba ons-tors nästa vecka och nu på söndag i Uppsala.

2006-11-15 @ 13:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback