Runda upp!

104197-27

Måste bara säga att Röda korsets kampanj Runda upp är en riktigt bra grej. Alla kan lägga något. Är dock lite besviken. På två dagars arbete i kassan på Stadium har jag haft sammanlagt 3 kunder som rundat upp. Hade faktiskt förväntat mig mer. Men så får vi inte sälja in det på något vis heller, bara om kunden själv säger att han eller hon vill runda upp. Själv handlade jag på Lindex härom dagen och hon frågade alla och de flesta ville runda upp. Jag skulle nog lätt kunna fråga mina kunder om de vill runda upp. För idén är riktigt bra.

I övrigt har helgen inte varit så mycket mer spännande än jobb och julbord på Undici. Jorå, Tompalainen var där.

Mysigast under helgen: Att komma hem lite småsliten från jobbet till Magnus som tänt levande ljus i hela vardagsrummet, bäddat med täcke framför tv:n och bullrat upp med massa glögg och pepparkakor. Å så kollade vi på julkalendern. I like!

Lustigast på jobbet: En kille stod och tittade på mig i kassan idag och tillslut sa han: "Vilka fina örhängen du har!" (jag tyckte det var rätt gulligt, speciellt som jag gjort dem själv)

Lustigast på jobbet 2: En amerikansk kvinna som var inne och frågade efter hockeytröjor till sina brorsöner. "I want to bring them something home from Switzerland". Jag lyckades faktiskt hålla mig för skratt.

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag har rundat upp. På MQ. Där frågade de om man ville skänka en krona. Jag, som är en sån fiiin kille, skänkte FEM. Wow. Klart man sover gott om nätterna.

2006-12-03 @ 22:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback