Nyårslöften

Är det bara stackars loosers som försöker ha nyårslöften? 385 219 svenskar lovar att de ska gå ned minst 5 kg, 43 582 lovar att de ska sluta röka, 102 316 föräldrar lovar att ge mer uppmärksamhet åt sina barn - nästa år. Hur många håller sina nyårslöften egentligen? Varför ska man ens ha ett? Varför måste det alltid börja på nyårsafton? Det betyder att dagarna innan nyår får man göra allt man inte ska göra efter första januari, extremt mkt. Man kan äta en massa onödigheter etc för att det är ju faktiskt sista dagarna innan helvetet börjar... Vad är det för fel på folk? Läste i ngn blajtidning att man ska ge större och vidare löften för att de är lättare att uppnå och man slipper känna sig så misslyckad när man inte håller det man lovar. Ja, som t.ex att säga "Jag lovar att prioritera mig själv bättre nästa år" eller "Vi ska vårda vår relation.. bla bla bla". Är det inte då bättre att skia i att lova en massa? Är man inte en bättre människa om man inser sina begränsningar istället? Jag ska iaf inte lova mig själv ett skit. Inte andra heller.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för din söta kommentar vännen, blev så glad så och du har ju rätt, det klart att Martin blir Malins bror för mina vänner oxå, men det är ganska roligt hur det blir så... Tycker samma om dig, det vet du säkert, alltså om dig för du är du... haha nu vart det lte konstigt men du förstår nog... Va såå roligt att ses, blir ju alldeles för sällan numera, men skönt att veta att man är vänner trots att det tar tid mellan man ses. det är ju det bästa med en riktig vän, att det kan gå nästan år, men när man väl ses så är det som förr... Ett riktigt Gott Nytt År till dig oxå min vän, önskar dig allt det bästa på det nya året, och krya på dig!! Många kramar Malin PS: Tänker inte heller ge nåra löften... :)

2006-12-30 @ 23:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback