Lite smånöjd fast ändå inte

Så skulle man kunna sammanfatta mig just nu. Det är fredag idag vilket borde vara skönt. Men jag önskar istället att det vore måndag. Då menar jag inte ens måndagen som kommer efter denna helgen, utan måndagen som var efter helgen som varit. Tiden springer ifrån mig och det hade varit skönt att få denna vecka igen. Speciellt som jag ska jobba i helgen och halva nästa vecka. Sen är det jul. Hur konstigt som helst.

Igår kväll vad jag och syrran på stan och gick på flera olika julklappskvällar med rabatter hit och dit. Nästan alla mina julklappar är klara. Har bara lite småplock kvar. Det känns iaf bra. Verkar som om jag har lite boende på G i Genève också. Även det känns bra. Dessutom har jag äntligen ett klart upplägg i min uppsats. Oj vad jag längtat eftter det. Kanske därför jag känner mig lite nöjd.

Fredag kväll om en liten vecka, då ska jag slappna av lite och vara ledig i flera dagar fastän jag inte har tid. Men någon gång måste vi också ladda batterierna. Jul är definitivt en sån tid för mig. Är så nöjd med vårt sätt att fira jul hemma. Vi är bara familjen och har det lugnt och skönt hela dagen. Men innan det är dags för sånt är det : uppsats, jobb, Ninni, jobb, uppsats, föreläsning, heldag i skolan, jobb, julmys med Magnus, syrrans födelsedag, jobb, göra julgodis, jobb, åka hem, fixa med allt, träffa Mattias å Hjalle (förhoppningsvis), packa in paket och skriva rim och sen... sen är det kanske dags att sova lite och vakna upp till julmusik och lugn. Det ser jag framemot nu.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ojojojo min vän, jag som tyckte jag hade mkt att göra innan jul... Jag hoppas att du hinner med allt men ändå hinner tänka på dig själv lite, även innan jul... Ska ju oxå hem så hoppas vi hinner ses nångång nånstans! Massa kramar och kämpa på med allt!!

2006-12-15 @ 13:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback