Konstigheter

Det var inte bara konstiga saker som att jag ska till Genève som hände igår. Det var lucia och vi tittade på vår musikskolas luciatåg. Så fint de sjöng. Det var inget konstigt med det. Konstigare var det snarare att jag var på gudstjänst kl 11 i skolan igår. Riktigt konstigt. Men det var en MR-gudstjänst vilket innebar att en av våra lärare skulle tolka en bibeltext ur ett MR-perspektiv och två personer i vår klass var med och sjöng och dansade. Blev skrattad åt när jag uttryckte i förtvivlan "En timme?!" när jag hörde hur lång gudstjänsten skulle vara. Den varade inte mer än 45 minuter och Ragnar, Susanna och Elena gjorde den lite intressant.

På eftermiddagen var jag och Rebecka och tittade lite på bokloppisen i skolan och hittade tre franskaböcker från 60-talet jag köpte. Måste ha varit ett tecken. Har panik över att jag inte kommer förstå ett skit när jag kommer ned till Genève. Hur mkt kan man hinna lära sig på en månad när schemat är fullbokat? Att det fanns nybörjarböcker i franska på en liten bokloppis i skolan just när jag fått reda på att jag behöver det, är faktiskt också lite konstigt.

Firade i min ensamhet i Magnus lägenhet till Morgan Freemans berättarröst i bästa filmen någonsin (Nyckeln till frihet). Kändes som om jag borde varit jätteglad. Men jag kände mig bara ensam. Det är kanske det konstigaste.

Praktiken för er som undrade, innebär ungefär det jag skrev igår;att jag ska gå på möten om mänskliga rättigheter dagarna i ända och rapportera hem till lilla Sverige. Ska bli otroligt spännande. Dessutom vore det roligt att kanske kunna ta en skidsväng i Alperna när man ändå är där. Inte det minsta konstigt.

Kommentarer
Postat av: SyserYster

Var höll Magnus hus igår kväll då? Borde inte han ha firat med dig?

Tror att du kommer att klara dig alldeles utmärkt i Genève. Kommer o hälsar på såklart.. om man får..

2006-12-14 @ 15:22:42
Postat av: Johan

Idag har det nog vänt! För övrigt så undrar jag om du har sett "The Constant Gardener" än? Den är ju ett MÅSTE för dig.

2006-12-14 @ 17:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback