Knyt på Röda korset

Igår tog jag med mig min kontaktfamilj till Röda korset på lite julknyt. Det blev en trevlig kväll med en skön blandning av människor, mat från alla håll och kanter, folkmusik, kurdisk sång och eldspel. Jag tror min familj vad mätta och nöjda och när vi åkte hem var de flera erfarenheter rikare. Trots att de varit i Sverige i nästan fyra år hade de aldrig provat glögg, julmust och sill tidigare. Det är sånt som är så spännande med kulturmöten tycker jag. Fast de var bara lite övertygade om hur gott det faktiskt är med julmust och glögg. Sillen förstår jag att de inte gillade.

Idag har jag blivit ett par jeans rikare och ett gäng pengar fattigare. Vilken tur att jag får äta gratis idag igen då, för det är mitt tredje julbord denna vecka. Ikväll är det med min gamla Stadiumbutik i Uppsala. På lördag är det med min nya butik här i Sthlm. Kommer nog inte komma i mina nya jeans efter veckans slut.

Mest härjar alla PM som ska lämnas in och framför allt min oprioriterade uppsats runt i huvudet på mig. Men jag såg iaf julkalendern i morse. Den som kan vara glad över lite har mycket att vara glad över. Eller hur är det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback