Jag kommer hem till jul

Brukar tycka att det är svårt att få den där julkänslan att inifinna sig såhär långt före jul. Igår kväll hade jag dock en liten känsla av att det närmar sig. Syrran och jag satt i köket med adventsljusstaken och nedräkningsljus, glögg, pepparkakor och syrrans goda lussebullar. Ute var det svart och långt där borta skymtades en upplyst Globen och julmusiken spelade i bakgrunden. Då kändes det nästan som om julen närmade sig. För det gör den ju om det är någon som missat det. Själv börjar jag känna halvpanik. Inte för att julen snart är här utan för att hela hösten har sprungit ifrån mig och jag egentligen inte har tid med något annat än skola fram till nyår. Det har jag löst genom att vara bokad varenda dag mer eller mindre. Jag har beställt Peter Jöbacks julskiva för att hoppas att den kan späda på lite julstämning åt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback