Hysa agg

Idag är jag mest irriterad. Hela min vecka har varit mindre bra. Igår kväll var jag arg. Idag är jag lite mindre arg. Jag är mer i hysa agg-fasen. För mig betyder det att det mesta är småirriterande. Mest av allt hyser jag agg mot rökare. Vad är det för fel på dem? Fattas det några viktiga kromosomer kanske? Är det vettigt att behöva flytta sig från datasalen i biblioteket för att personen som sätter sig bredvid uppenbarligen varit ute och rökt och förpestar min tillvaro så totalt? Ork, äckel och fy! Mest upprörd är jag nog ändå över dem (eller den) som börjat förpesta sitt liv och andras tillvaro senare i livet. Okej för de puckade, identitetssökande och förvirrade stackarna som fortfarande går i högstadiet, gymnasiet knappt godkänt. Definitivt inte efter det. Definitivt inte om du tidigare hatat det. Mänsklighetens dumheter slutar aldrig att förvåna mig. Så jag fortsätter att hysa agg.

Idag är det alltså inte Fröken G och världen, idag är det Fröken G mot världen

Kommentarer
Postat av: Sofia

Förstår din ilska och agghysning. Jag tror absolut att rökare har något slags DNA-fel eller helt enkelt lägre IQ. Mer hänsynslösa och självupptagna människor får man leta efter. Jag har bara ett ordför dessa patetiska figurer - Pack

Var inte emot världen allt för mycket, men krossa gärna rökarna.. :)

2006-12-08 @ 16:54:19
Postat av: tess

Hej!
Gulligt meddelande. Vi har lite koll på varandra, och ibland så är du på samma ställe som jag (fast nån dag tidigare). Måste passa på att fråga om Linda Bengtzig var med i musikalen när ni såg den? När vi var där var hon på annat galej så det var en reserv som sjöng. Lite tråkigt. Hoppas att du blir en gladare Emma till helgen så att du hinner samla energi. Tråkigt med din praktikplats, har du ingen plan B? Jag ska börja söka x-jobb och praktik nu, e rädd för att samma sak ska drabba mig... men det är bara att leta vidare. Med din ambition och ditt driv lär du hitta ngt nytt. Kramis till dig vännen // Tess som ska träffa Alex ikväll och säga att jag vill provköra vara tillsammans igen (e nervös lite)

Postat av: Emma

Tess>> Jodå, jag har väl några planer B. Så det är väl bara att börja bearbeta dem. Det var bara inte så jag hade planerat min tillvaro.
Kram Emma som håller tummarna för dig ikväll

2006-12-08 @ 17:42:01
Postat av: Johan

Okej, nu vet jag inte, men jag känner mig just ikväll väldigt träffad. Är det jag som förpestar mitt och andras liv? Ikväll var jag nog sån iaf. Har haft en av mitt livs topp tio sämsta dagar, och det fick folk som absolut inte förtjänat det ut för.

2006-12-09 @ 03:03:29
Postat av: Emma

Johan>> Jag har svårt att tro att du skulle förpesta någons liv, du är ju ljuspunkten i mångas! Kram till dig!

2006-12-09 @ 09:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback