Femhundratjugofemtusensexhundra minuter

104197-26
Hur mäter man ett år? Pröva med kärlek.

Igår var vi och såg Rent. Den var bra och låten 525600 minuter har fastnat i mitt huvud. Hur mäter man egentligen ett år? Det är något speciellt med musikaler som gör att man dras in i något storslaget och maffigt och blir alldeles tyst och konfunderad. För här fanns flera budskap bland annat att leva i nuet och ta vara på den tid vi har och att mycket kan hända - varje dag. Och på ett år. 525600 minuter. Det är nog nästan en bra siffra över hur länge jag känt Magnus. Lustigt. Jag tror jag måste fundera vidare på den här låten och stunden, för hur mäter man egentligen ett år? Fast i mitt fall kanske det går att pröva med kärlek iaf.

För er som inte tänkt på det, så är det 1 december idag. Det innebär att julkalendern börjat på TV (jag var uppe 7.15 och tittade), nedräkningsljusen ska börja eldas på och adventskalendern ska upp på väggen. Sen måste jag ju hitta något att hänga i den också, men det är väl ett senare problem.

Kommentarer
Postat av: tess

Hej!

Vad kul. Det låter som om att den är riktigt bra och intressant och att den sätter igång tankeverksamheten.. Jag fick biljetten i 25-års present av en god vän som jag ska gå med. Trevlig helg Ems-Pems!

Kramis Tess i Malmö

Postat av: J.

Det var första gången i hela mitt liv som jag sett någon under 40 som använt "riktigt bra och intressant och att den sätter igång tankeverksamheten" som beskrivning av en musikal. Snälla säg att det var ironi!

Måste änså ge E lite cred (använder jag sådana ord?!) för att hon fick mig att stanna upp i några sekunder och tänka på vad som hänt det senaste året. Det var ganska mycket. Lite väl kanske.

2006-12-01 @ 13:34:05
Postat av: Emma

Hörru Johan, glöm att du kan raljera över mina vänner! Klart musikal kan vara bra, vi kan inte alla tycka att dödsmetall ger den där känslan... :) Hoppas det blir trevligt med julmaten ikväll. Å så ses vi nästa vecka igen, tänk så ofta det blir nu för tiden. Flyttar du hit blir det ännu mer. Tjoho!

2006-12-01 @ 15:27:46
Postat av: Johan

Grattis på namnsdagen Beata!

2006-12-02 @ 10:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback